Časté dotazy pacientů a klientů ambulance:

1. Necítím se dobře a rád(a) bych si vyžádal(a) pracovní neschopnost. Je možné žádost podat telefonicky nebo e-mailem?

Pracovní neschopnost je závažná zdravotní záležitost, která vyžaduje osobní prohlídku lékařem, přesnou diagnózu a odpovídající léčbu. Při osobním setkání v ordinaci Vám budeme schopni poskytnout nejlepší možnou péči a vystavit odpovídající pracovní neschopnost. Proto vás žádáme, abyste se dostavil(a) do naší ordinace, kde vám bude poskytnuta odpovídající lékařská péče a vyšetření.

2. Lékař specialista mi nařídil pracovní neschopnost a řekl mi, abych se obrátil(a) na vás, abyste mi ji vystavili.

Od 1. 1. 2020 platí novela zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, která zavádí elektronickou neschopenku.

Povinnost vystavit neschopenku má ten lékař, který svým vyšetřením zjistil, že zdravotní stav pacienta neumožňuje vykonávat jeho práci. Toto platí pro lékaře všech odborností kromě lékařské pohotovostní a záchranní služby.

Praktický lékař nesmí vystavit a vést pracovní neschopnost mimo svou odbornost, tj. v případech, kdy není pro dané onemocnění ošetřujícím lékařem. Nežádejte, prosíme, po nás, abychom sebe sami vystavovali riziku postihu ze strany dozorčího orgánu za porušování platné legislativy.

Zkráceně: Lékař, který pacienta léčí, vede i dočasnou pracovní neschopnost.

3. Na základě svých příznaků jsem si vyhledal(a) diagnózu na internetu. Můžete mi prosím předepsat léky, které žádám?

Diagnóza a předepisování léků jsou komplexní procesy, které vyžadují odborné znalosti a ambulantní vyšetření. Jako lékaři máme za úkol provést důkladnou analýzu Vašich příznaků a výsledků vyšetření tak, abych Vám mohli přesně stanovit diagnózu a navrhnout odpovídající léčbu.

Informace dostupné na internetu mohou být užitečné pro obecné povědomí o zdravotním stavu, ale nejsou dostatečné pro přesnou diagnózu a správné předepisování léků. Každý případ je individuální a vyžaduje individuální přístup od lékaře. S použitím mých odborných znalostí, klinických zkušeností a výsledků vyšetření budeme společně pracovat na přesné diagnóze a navržení nejefektivnější léčby pro vaše konkrétní potřeby.

4. Chtěl(a) bych vás požádat o vystavení potvrzení, ale není nutné, abyste mě vyšetřovali. Stačí mi pouze váš podpis.

V ordinaci uplatňujeme a dodržujeme předpisy, které stanovují zákony a lékařské postupy.

Jako lékař mám povinnost chránit vaše zdraví a zároveň ctít etické a právní zásady, které reglementují poskytování zdravotní péče. Všichni pacienti jsou hodnoceni na základě standardů a postupů, které jsou stanoveny pro zajištění nejvyšší možné kvality lékařské péče.

Zákony a postupy jsou navrženy tak, aby chránily zájmy pacientů a zajišťovaly bezpečnost a efektivitu lékařských zákroků. Je v našem společném zájmu dodržovat tyto předpisy a postupy tak, abychom zajistili nejlepší možnou péči pro Vás a minimalizovali nežádoucí rizika. Proto Vás žádáme, abyste se spolehli na naši odbornost a zkušenosti, které využívám ke zhodnocení Vašeho zdravotního stavu a návrhu pro Vás nejvhodnější léčby. Vynaložíme vždy maximum abych Vám poskytli a zajistili veškerou potřebnou zdravotní péči v souladu s předpisy a etickými zásadami tak, abychom společně dosáhli nejlepších výsledků pro Vaše zdraví.

5. Volám vám během ordinační doby, ale nemohu se k vám dovolat.

Vzhledem k vysokému vytížení naší telefonní linky a zároveň snahy o udržení hladkého provozu ordinace se nám občas nepodaří obsloužit všechny příchozí telefonní hovory. Prosíme Vás tedy o pochopení a Vaši trpělivost.

Pokud se Vám nedaří dovolat, pravděpodobně se zrovna věnujeme jinému pacientovi. Snažíme se poskytnout komplexní péči všem našim pacientům a to občas v daný okamžik vyžaduje naši plnou pozornost. Zkuste nám, prosíme, zavolat za chvilku znovu, anebo nám napište do našeho formuláře.

6. I přesto, že jsem byl(a) objednaný(á) na konkrétní čas, musel(a) jsem čekat.

Ve zdravotnickém prostředí se občas vyskytnou komplikace, které není možné předem předjímat. Též se mohou objevit neočekávané naléhavé případy, které vyžadují okamžitou lékařskou pozornost. V takových případech musíme upřednostnit zdravotní péči těm pacientům, jejichž momentální stav vyžaduje okamžitou lékařskou pozornost a nesnese dalšího odkladu.

Tyto situace mohou ovlivňovat naše časové plány a stejně tak jako čas, na který jste objednán(a), a mohou způsobovat zpoždění v odbavení potřeb objednaných pacientů.

Vaše zdraví a pohodlí jsou pro nás prioritou a Váš čas strávený v čekárně nám není lhostejný. Proto Vás chceme ujistit, že dbáme na efektivní plánování a dodržování časových harmonogramů tak, abychom případná zpoždění v čase Vašeho objednání co možná nejvíce minimalizovali.

Pokud se však vyskytne zpoždění, buďte, prosíme, trpěliví a mějte, prosíme, pochopení. Příště může zase zpozdit někoho jiného třeba právě péče o Vás.

Domluvte si u nás termín

V pondělí 25.11. bude v ordinaci z důvodu nemoci přítomná pouze sestra 

a to v době 8.30 - 12.30hod.

děkujeme za pochopení

Naše ordinace používá pro zabezpečenou komunikaci s pacienty virtuální sestru Emmy (Sestra EMMY)

Emmy nahrazuje email a do velké míry i telefon.
Usnadní vám přístup k péči i objednání a zároveň šetří vzácný čas zdravotnickému personálu.

This will close in 20 seconds